Spící obři / Akta Themis #1 – recenze

Spící obři

Sylvain Neuvel / 354 stran / Knižní klub

ČR rok vydání 2016

Většina lidstva se k existenci mimozemšťanů staví skepticky. Každý potřebuje důkaz aby uvěřil. Jenže co když se jednoho dne ten důkaz objeví? A nespadne z vesmíru, jak by se asi dalo čekat, ale ukáže se, že na naší planetě už nějaký ten pátek je.

Když byla Rose malá, zkoušela své nové kolo a propadla se do podzemní místnosti s obří rukou. Zlomový objev ke kterému se dostala armáda aby ho schovala před světem. Osud má ale své plány a tak je Rose v dospělosti povolána právě ke zkoumání tohoto objevu. Ukáže se, že nalezená ruka je pouze část obřího robota. Lidstvo ani zdaleka nemá technologie potřebné k vyrobení něčeho takového, což znamená, že byl objeven nepopiratelný důkaz toho, že nejsme ve vesmíru sami.

Celá kniha je zpracovaná formou dialogů a deníkových záznamů. Já mám tyto netradiční zpracování opravdu hodně ráda, protože příběh je vyprávěn úplně jiným stylem, než jsme běžně zvyklí. Bez klasických popisů děje a myšlenek jednotlivých osob se může naplno rozjet naše fantazie a všechno toto si dokreslovat. Někomu může vadit, že se naplno neztotožní s hlavním hrdinou, já jsem si ale naopak ráda všechny tyto drobnosti doplňovala ve své mysli.

Jsem nesmírně ráda, že jsem čtení téhle knihy přestala odkládat a konečně jsem se do ní pustila. Nemohla jsem se od ní odtrhnout a po dočtení jsem ji hned nacpala i příteli, který ji dal taky na jeden zátah. Moc se mi líbí, že kniha dopad, které objev mimozemského robota má a to jak na lidstvo, tak na politiku a i na vnímání jednotlivců. Vše je krásně propojené a zvraty jsou naprosto nečekané. Druhý díl už je na cestě ke mě a já se na něj moc těším.

Co se zpracování knihy týče, chválím zajímavou obálku, hodně mě baví a zaujme na první pohled. Formát je malý paperback, který se skvěle čte.

Spící obry doporučuji naprosto všem. Ať už se sci-fi začínáte, nebo jste ve čtení těchto knih zběhlí, tohle vás bude bavit!

Obálka: malý paperback