Zápisník na míru: Kreativní průvodce bullet systémem – recenze

Kreativní průvodce bullet systémem

Mihotichová Marcia, Comptonová Zennor / 256 stran / Esence

ČR rok vydání 2018

Diáře, deníky a kalendáře. Listopad je přesně ten měsíc. Měsíc složitých výběrů pro všechny, kdo papírové diáře používají a ani já se nikdy nemůžu rozhodnou, který bude ten vyvolený pro následující rok. Zatím jsem měla každý rok jiný, zkoušela jsem různé formáty a rozložení a hledala jsem, který mi bude nejlépe vyhovovat. Zkoušela jsem značky české i zahraniční, vazbu pevnou i vázanou. Letos jsem se rozhodovala už od září, udělala jsem si spoustu +/-  seznamů. Jenže jsem se prostě rozhodnout nemohla. Žádný totiž nebyl na 100% podle mých představ a já ho prostě na příští chtěla takový, aby mi vyhovoval ve všem. No takže když přišla nabídla na recenzi knížky ohledně bullet systému, brala jsem to jako takové pošťouchnutí….

Koupila jsem si prázdný tečkovaný zápisník a rozhodla se, že letos si svůj diář budu tvořit obsahově sama. Nebudu dělat na 100% bullet journal, protože hlavní myšlenka bullet systému jsou operativní poznámky a maximální jednoduchost no a já ráda všechno zdobím a dělám věci co nejbarevnější a nejsložitější. Bullet systém totiž není úplně to, co většinou potkáte na pinterestu – nazdobené diáře, vodovky, výstřižky atd. Já chci zkusit něco mezí tím, takže kromě toho, co jsem si pro inspiraci na tom Pinterestu našla, jsem si přípravu obohatila knihou Zápisník na míru.

A jak že mi pomohla?

Tato kniha ukazuje, že diář si můžete tvořit s naprostým minimem. Nemusíte být umělci a tvořit načančané malůvky a všechny nadpisy mít krasopísmem. Stačí vám sešit, tužka a pokud chcete rovné čáry, tak pravítko. Váš diář může být 100% přizpůsobený Vám a bude to jednoduché. Jen se to nesmíte bát zkusit.

Kniha Zápisník na míru bude vaším rádcem a průvodcem. Najdete v ní stručné a jednoduché vysvětlení toho, co bullet systém je a jak s ním pracovat. V knize najdete jednoduché ukázky stránkových rozložení a ukázky, co vše si můžete zapisovat. Můžete sledovat přečtené knihy, konzumaci alkoholu, domácí rozpočet, ale najdete zde i tipy na hry či jednoduché fonty. Kniha je opravdu obsáhlá a moc se mi líbí její jednoduchý design. Vaši pozornost tak poutá skutečný význam stránky a ne jeho zpracovaní.

Pokud jste fanoušci spíš barevné a více kreativní verze bullet journalu, pravděpodobně Vám tipy z knížky budou připadat moc jednoduché a bude pro Vás lepší Pinterest, nebo kombinace knihy + inspirace z internetu. Pokud ale chcete začít s bullet journalem tak, jak se správně má a jde Vám především o účelnost, knížka se Vám určitě bude hodit a správně Vás povede. Všechny tipy které v ní najdete zvládne opravdu každý. Pokud jste tedy doteď váhali, jestli je to pro Vás to pravé, nebojte se to zkusit! Se Zápisníkem na míru se budete mít vždy čeho chytit.

Já knížku určitě doporučuji – především pokud si nejste jisti, jestli je tvorba vlastního zápasníku pro vás to pravé a nejste si jisti, jestli to zvládnete, kniha vás přesvědčí o tom, že to není nic těžkého.

Knížkou si můžete tady zalistovat a seženete ji na stránkách Knižního Klubu.