Hurá! tvoření! – Abeceda krasopsaní – Recenze

Abeceda krasopsaní

Tanja “Frau Hölle” Cappellová / 144 stran / Esence

ČR rok vydání 2018

Vyrábění. Učení se. Objevování. Tvoření.

Tohle je něco, co mě provází celým životem. Už od dětství jsem kreslila, vyráběla, modelovala a šila. Dostala jsem se jako druhá v pořadníku na uměleckou střední… Jen abych pak zjistila, že si z tvoření nechci udělat rutinu, ale že to chci mít jako zábavu a odpočinek. Každý to má jinak a já to mám takhle. O to víc jsem se ale zabrala do prozkoumávání nových způsobů tvorby. Dělám si různé verze deníků. Rodině vedu Project life album. Chodím do ateliérů kreslit plátna. No a v létě jsem byla i na kurzu krasopasní. Jsou různé styly krasopsaní a každý kurz může být trochu jiný. A podle mě je dobré co nejvíce těch stylů objevit a zkusit, a následně si vytvořit styl svůj vlastní.

Takže když se ke mě po kurzu dostala ještě kniha na toto téma, neváhala jsem s ponořila jsem se do jejího studování. Zkoušela jsem kombinovat to, co jsem se naučila s tím, o čem jsem se v knize dozvídala. A nemohla jsem udělat lépe!

V čem je kniha Abeceda krasopsaní lepší, než klasické písanky a sešity, které jsem o krasopsaní zatím našla? Obsahuje všechno, co začátečník potřebuje a pokročilému to otevře nové obzory. Navíc se nesoustředí jen na jeden styl, ale provede Vás hned 4 hlavními styly psaní.

Kniha má 6 částí:

V úvodu se dozvíte všechno o tom, jaké jsou základy a druhy letteringu a jakou technikou se dá pracovat. Vše je krásně ukázáno a vysvětleno tak, že to pochopí i začátečník.

Pak následují sekce HAND LETTERINGU, BRUSH LETTERINGU, KALIGRAFIE A DIGITÁLNÍHO LETTERINGU.

Každá sekce vám ukáže různé druhy abecedy toho daného stylu, které se můžete učit podle cvičení z knihy. Naučíte se také správné držení psacích potřeb, protože jinak se drží pero pro kaligrafii a jinak štětec na brush lettering. Každá kategorie má také své bonusy, které se ke každému stylu vážou. Například u hand letteringu se naučíte různé dekorační prvky, kterými můžete písmo doplňovat. U brush letteringu je krásně vysvětlena technika prolínání barev, díky které vznikají úžasné barevní nápisy.

Poslední kapitola se jmenuje PROJEKTY a tu jsem si naprosto zamilovala. Najdete zde skvělé tipy na užití letteringu v praxi. Nejvíc se mi líbil nápad na prkénko s nápisem, nebo sekce svatební inspirace.

BONUSEM jsou dva plakáty, které pro mě jsou nápadem na zlatého bludišťáka. Jeden jsem si hned dala pod skleněnou plochu mého pracovního stolu, takže mám abecedu vždycky na očích a druhý vozím s sebou když jedu třeba na víkend pryč. Dělám si totiž deníky i z cest a z výletů a složený plakátek prostě jen kdekoliv rozložím a mám skvělou nápovědu když si nemůžu vzpomenout, jak nějaké písmenko napsat.

Kniha je opravdu nádherná – bílorůžové desky doplněné zlatými detaily jsou krásné na pohled. Celé provedení knihy je kvalitní. Vnitřek knihy má čistou jednoduchou grafiku doplněnou fotkami a ilustracemi. Najdete zde spoustu inspirace pro svou tvorbu. Tuhle knihu stoprocentně doporučuji všem, kteří se o písmo zajímají a chtějí se ho naučit, nebo už na krasopísmu se začali pracovat ale potřebují ještě popostrčit.

Obálka: Nádherný čtvercový hardback

HODNOCENÍ: 10 Z 10 🖌️

Doporučená cena knihy je 299 Kč, ale na knižním klubu – zde – ji seženete za 239 Kč. Což je naprosto boží cena!