Projekt kronos – recenze

Projekt Kronos

Projekt Kronos

Pavel Bareš / 568 stran / Host

ČR rok vydání 2017

Současné české autory čtu celkem často, ale co se týče sci-fi a fantasy žánru, tam jsem z nějakého důvodu zatím váhala. Na Projekt Kronos jsem ale četla jen dobré ohlasy, takže když mi Megaknihy nabídli knihu na recenzi, rozhodla jsem se právě pro Projekt Kronos.

Pavel Bareš vytvořil dystopický svět v blízké budoucnosti, která pro nás nevypadá tak uplně „růžově“. Představte si rok 2054, svět je zpustošený třetí světovou válkou, kterou přežilo jen pár měst a tyto města jsou přecpaná k prasknutí. V Attion City už není kam stavět, tak se prostě staví nahoru a nahoru. A jak už to bývá, ti nahoře to mají lepší. Velkou hranici tu tvoří plošina, která odděluje centrum a Downtown. V centru je tráva zelenější beton naleštěnější, lidé tu občas jedí i nějaké to nemodifikované jídlo a nic moc je netrápí. Zato pod plošinou je to jen chudoba, bída, feťáci, tma a smrad. Jenže co když město samo začne vzdorovat a bránit se? Co když tenhle život už prostě nemůže dál fungovat? Pomůže městu Jason, kluk který městu skutečně rozumí a má tak rád komiksy, že o tom hrdinství něco i ví? A jak do toho všeho zapadá banda vycvičených Sirotků?

Projek Kronos 2

V knize se proplétá hned několik dějových linek a není zde jen jeden hlavní hrdina. Musím říct, že začátek knihy na mě působilo trochu chaoticky a špatně se mi na čtení soustředilo. V krátkém úseku se totiž seznámíte se strukturou daného světa, s jeho „magickou vrstvou“ a po kratších úsecích jsou zde střídány postavy, z jejichž úhlu je děj vyprávěn. Jakmile se ale začtete, příběh Vám tento těžší start plně vynahradí. Všechny linie se začnou chytře proplétat a děj nabírá na intenzitě. Ocitáte se ve světě, který je popsán tak detailně, že začínáte uvažovat, jak moc je tato budoucnost reálná. Každá postava má něco, čím je jedinečná. Buď si je oblíbíte, nebo je budete nenávidět.

Je poznat, že příběh pochází z mužské ruky. Žádná velká romantika, sem tam nějaká ta brutalita a ta jediná ženská postava, co se nám zde objevuje, je taky taková holka jako dělaná pro kluky :-D. To mě ale baví! Je to něco jiného, má to drive a funguje to. Mě celý ten nápad i styl psaní neuvěřitelně sedl. Já jsem ale tak trochu holka nerd, která miluje Červeného trpaslíka a pracuje jako ajťák, takže nevím jak sedne křehčím duším.

Projek Kronos byl pro mě super překvapením, které mě jen utvrdilo v tom, že nebudu podceňovat české autory. Když jsem ještě zjistila, že autor je mladší než já, můj obdiv jen vzrostl. Doporučuji si knížku přečíst, určitě nebudete litovat.

Mě ty dystopie tak moc baví!

Tuto recenzi zde máte díky dvěma slečnám z týmu Megaknihy a já jim tímto za knihu děkuji. Kupit ji můžete zde a to za super peníze! Já jsem s nabídkou eshopu Megaknihy moc spokojená a jsem tam stálým zákazníkem 🙂

Obálka: Hardback s přebalem – 9 z 10

Hodnocení: 93%

logo 2