Divotvůrce – RECENZE

Divotvůrce / Spellslinger

Sebastien de Castell/ 408 stran / Egmont ČR

ČR rok vydání 2017 – Originál 2017

IMG_20171127_142901

Anotace:

Divotvůrce Magie je zrádná hra. Kellen je pouze několik okamžiků od svého prvního magického souboje a čtyř zkoušek, které z něj mají udělat divotvůrce. Je tu však jeden problém: jeho magie je slabá. Jste-li zavěcenci Jan’Tepu a blíží se vaše šestnácté narozeniny, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti. Buď to, nebo mít v záloze nějaký zázrak. Jenže Kellen nemůže spoléhat ani na jedno z toho. Nezdědil totiž žádné magické nadání a nemá tedy výjimečné schopnosti jako ostatní. Ví, že bude muset použít pár triků, aby nezneuctil svou rodinu a nestal se sha’tepským sluhou. A tak, když do městečka přibyde rázná a přímočará cizinka, Kellen je samé ucho. Ferius Parfax je ostřílená světačka, vyhnankyně, kterou musí uživit bystrý rozum a tři balíčky karet. A s kartami, které mu rozdal nemilosrdný osud, se Kellenovi bude hodit každá pomoc.

A o čem že to je?

Představte si, že máte matku uznávanou lékařku a otce třeba úspěšného politika. Vaše sestra je šprt s nejlepšími výsledky. A Vy, Vy jste prostě … looser.

A přesně takhle se musí cítit patnáctiletý Kellen. Jsou na něj kladeny velmi vysoké nároky, ale on je nejhorší v ročníku. Všichni jeho spolužáci skládají magické zkoušky, aby dostali čarodějné jméno a stali se součástí uznávané společnosti mágů. Jenže Kellenova magie slábne. Jeho spolužáci jsou schopni vysílat pokročilá železná kouzla a vítězí v magických soubojích, ale Kellen zvládá poslat jen lehký vánek za použití té nejslabší magické formy. Vážně mu hrozí, že se stane Sha’Tepem, sluhou, který bude posluhovat své sestře. Tak přesně skončil jeho strýc, který slouží u nich doma.

Ale naštěstí přichází na scénu Ferius Parfax, Daromanská tulačka, která má odpověď na všechno. Její největší zbraní jsou balíček karet a slova plna ostrovtipu. Její moudrá slova dávají knize velkou přidanou hodnotu.

„Jsem ženská, chlapče. Zřejmě jsi ještě žádnou neviděl, jelikož ses narodil v tomhle zapadákově, ale jsme jako chlapi, jen šikovnější a s větší kuráží.“

Kočkoveverák Reichis je prostě třešinkou na dortu téhle hezké magické knihy. Jeho neomalenost a chuť ukousat všem uši Vás donutí se do knížky blbě usmívat i v metru plném lidí.

Takže co na to já?

Ano! Divotvůrce je opět něco trochu jiného. Jiný magický svět, jiní hrdinové. I přes trochu zmatenější a pomalejší začátek je kniha plná děje. Ferius pozvedá kvalitu knihy tak moc, jak ji občas Kellenovo ‚vztekání se‘ sráží. Líbilo by se mi, kdyby byl magický svět popsán trochu lépe, protože to hlavní se dozvídáme tak nějak útržkovitě a hodně pomalu. Přišlo mi, že Divotvůrcem si autor jen tak nějak otvírá dvířka k dalšímu dílu.

„Nikdo není takový, za jakého se vydává.“

„To je první věc, kterou ses naučil, chlapče, ale máš před sebou ještě dlouhou cestu. Každý si myslí, že je hlavní hrdina svého příběhu.“

Obálka: Hardback s přebalem – 10 z 10